5 online marketingstrategieën om meer te verkopen

Wat zijn de beste online marketingstrategieën om meer geld te verdienen en de omzet te verhogen?
Eén ding is belangrijk om aan te kaarten: perfecte oplossingen bestaan niet!
Elk project heeft zijn eigen passende aanpak.

Bloggen

Een van de belangrijkste aspecten om klanten tot een aankoop
aan te zetten of op zijn minst een lead te krijgen, is contact. Op zoekmachines
zijn er zoekopdrachten met specifieke behoeftes die betrekking hebben op
gebruikers die een duidelijke intentie hebben en actie willen ondernemen.

Dan zijn er informatieve vragen die niet rechtstreeks
betrekking hebben op het zakelijke aspect, maar vragen omhelzen die verband
houden met een onderwerp dat jouw wereld raakt. Verkoop een online blogging
cursus, publiceer een artikel over het kiezen van de beste hosting voor
WordPress en verwelkom mensen die net zijn komen kijken in deze wereld.

Een blog beginnen is een goede online marketingstrategie om
de verkoop te verhogen, maar het is niet een pad dat iedereen kan of zou moeten
volgen. Een klein bedrijf kan bijvoorbeeld meer baat hebben bij investeringen
op andere gebieden.

 

Sociale media marketing

Je kunt de verkoop verhogen met sociale media. Ten eerste
omdat je samen met de blog het inbound marketingproces in gang zet en ervoor
zorgt dat de juiste mensen je content vinden. Bovendien kun je een van de
belangrijkste troeven voor je bedrijf vormen: de gemeenschap. Rond sociale
media kun je mensen samenbrengen die van jouw wereld houden.

De inhoud is dus een cruciaal aspect van
sociale-mediamarketing. Zonder de juiste onderwerpen kun je niet de aandacht
trekken van volgers, maar tegelijkertijd moet je de mensen die op je kanalen
komen engagen. Je hoeft niet te doen alsof je geïnteresseerd bent in de
gesprekken, maar je moet echt gepassioneerd zijn over de mening van de
community. Dit is de beste manier om publieksloyaliteit op te bouwen.

E-mail Marketing

Een van de beste strategieën om online te verkopen is het
creëren van een funnel via e-mailmarketing. Genereer een lijst met contacten
via verschillende leadgeneratiestrategieën. Je kunt een e-book weggeven of een
webinar organiseren en stel een reeks e-mails op om contacten tot een aankoop
aan te zetten. Op landingspagina’s laat je mensen landen die via de mail zijn
binnengekomen. Dit zijn pagina’s die zijn ontworpen om bezoekers om te zetten
in klanten Je kunt de verkoop verhogen met sociale media. Ten eerste omdat je
samen met de blog het inbound marketingproces in gang zet en ervoor zorgt dat
de juiste mensen jouw content vinden.

Online ADS

De belangrijkste ADS platforms zijn Facebook en Adwords. Om
de verkoop te verhogen beschik je over alle gegevens die je nodig hebt om je doelgroep
te segmenteren en de juiste boodschap te sturen. Het gaat hier om Facebook-ads,
waarbij ook gebruik wordt gemaakt van afbeeldingen en video’s. En niet te
vergeten Canvas storytelling. Als je dat goed in zet kan ADS een ideale
strategie zijn om de verkoop op korte termijn te verhogen.

Kwaliteit van het product of de dienst

Dit is de belangrijkste strategie om de online verkoop te
verhogen. Het gaat erom om de kwaliteit van het product of de dienst te waarborgen.
Dit is eigenlijk een retorisch punt. Omdat veel mensen denken dat ze alles
kunnen bereiken door honderd of tweehonderd euro te investeren in Facebook.
Maar de waarheid is dat de basis altijd een kwaliteitsaanbod moet zijn.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *