Bloggen voor een hogere ranking?
Wil jij weten hoe je moet bloggen om hoger in de organische zoekresultaten van google te komen? Lees dan dit blog en kom erachter hoe je moet bloggen voor een betere ranking. Wist je dat bij sommige websites 40% van het totaal aantal bezoekers op de website komt via de blog pagina?
Bloggen voor google of bezoekers?
Bloggen voor een betere ranking, hoe doe je dit? Moet je de blogs gaan vullen met veel zoekwoorden, foto’s met alt teksten, links naar andere pagina’s van je website en lastige woorden? Of moet je de blogs juist vullen met kwaliteit content die men interessant vind? Om door je blogs een hogere ranking te krijgen in de organische zoekresultaten van google moeten je blogs voor zowel google als je bezoekers geoptimaliseerd zijn. Het heeft namelijk geen nut als je blogs SEO technisch top zijn en je hoger in de zoekresultaten komt, maar niemand vervolgens op dit zoekresultaat klikt (en er geen nieuwe website bezoekers & klanten komen). Het heeft echter ook geen nut als je blogs heel interessant zijn, maar ze niet te zien zijn op de eerste pagina van google.
Bloggen voor de bezoekers
Het is het belangrijkste dat je bezoekers de je blogs willen lezen. Als je een buzzfeed achtige clickbait titel hebt krijg je wel veel bezoekers, maar als de inhoud van je blog vervolgens niet interessant is gaat niemand je pagina lezen en klikt iedereen gelijk weer weeg. Dit zorgt voor een hoge bounce rate wat killing is voor je ranking! Hierom is enorm belangrijk dat je blogs schrijft die boeiend zijn. Maak van je blogpagina dus GEEN saaie bedrijfsnieuwtjes pagina die letterlijk niemand interessant vind behalve je eigen werknemers! Ik heb het al eerder genoemd, maar schrijf blogs die je bezoekers willen lezen! Denk je nu dat dit niet gaat omdat je in een “saaie business” zit dan heb je het mis. Elk bedrijf kan originele en leuke blogs schrijven.
Bloggen voor google
Het is belangrijk dat je blogs ook vindbaar zijn in google, als de blogs niet vindbaar zijn dan zal ook niemand ze lezen en heb je voor niks geblogd. Daarom check je altijd of je blog geoptimaliseerd is voordat je hem publiceert. Wij van GOSEO Marketing checken onze blogs altijd op de volgende punten voordat we ze publiceren:
- Heeft de blog links naar andere relevante website pagina's (en zitten de links op relevante anchor teksten)?
- Heeft de blog maximaal één H1 kop?
- Zit je belangrijkste zoekwoord in de titel, in minimaal een H kop en in de eerste 100 woorden?
- Openen de links in een nieuw tabblad (je wilt niet dat de bloglezers van je blogpagina afgaan)?
- Heeft de blog op zoekwoord gebaseerde pagina titels, meta descriptions en alt teksten (bij de foto's)